Czym jest biznes?

Często spotykam ludzi, którzy chwalą się swoimi „biznesami”. Fakt, oni prowadzą firmy. Jednak przychodzą do pracy przed pracownikami, wychodzą ostatni. Ciągle muszą sami doglądać, czy prace idą jak powinny. Większość czasu spędzają też na pracy fizycznej. Wypłat oczywiście nie otrzymują – jeżeli zostanie jakaś nadwyżka przychodów nad kosztami to dobrze. Zresztą i tak nie mają czasu na wydawanie tych pieniędzy, skoro sami pracują 7 dni w tygodniu. Księgowość prowadzą tylko w celu rozliczenia się z Fiskusem. Czy to jest biznes? Nie. Jak pisze R. Kiyosaki, ci ludzie po prostu założyli sobie swoje miejsce pracy.

Firma jest odpowiednikiem dużego, nowoczesnego i skomplikowanego silnika. Przyjrzyjmy się, jak można go zbudować?
– Konstruktor A poświęca dużo czasu na zaprojektowanie silnika. Składa go powoli a dokładnie, element po elemencie. Wszystko idealnie dopasowuje, kalibruje. Po tylu zabiegach pozostaje tylko wlać olej i nacisnąć przycisk Start. Teraz możemy stanąć z boku i delektować się idealnym dźwiękiem oraz ogromną mocą.
– Konstruktor B jest innego zdania. Jak większość małych przedsiębiorców na szybko, bez zastanowienia, odpowiednich części i narzędzi skręca swój „silnik”. Jaki jest efekt? Małe prawdopodobieństwo że silnik zadziała. Jeżeli już odpali, ciągle trzeba go pilnować, regulować, naprawiać. Który z silników wolelibyście mieć w swoim samochodzie?

Zapewne większość z Was stwierdzi teraz, że jeśli nie ma się odpowiedniego wykształcenia nie da się profesjonalnie „zaprojektować” firmy. Oczywiście możecie zatrudnić do tego odpowiednią firmę konsultingową, która zatrudnia dziesiątki specjalistów z różnych dziedzin, a jej usługi liczone są w setkach tysięcy euro. Jakieś tańsze i bardziej przyziemne rozwiązanie? Tutaj najważniejsze jest doświadczenie. Zacznij czytać tematyczne książki i artykuły, szukaj informacji i ludzi, którzy znają temat. Wprowadzaj nowo poznane metody w swojej firmie i obserwuj, jakie przynoszą efekty. Musisz być pewien, że chcesz być jak nasz konstruktor A i wiedzieć, że Ci się to uda.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s