Zrób to!

Właśnie wróciłem z Wrocławia i muszę podzielić się z Wami moimi przemyśleniami. Otóż rano nie miałem zielonego pojęcia, że dzisiaj tam trafię. Sam pomysł wyjazdu nasunął się około południa i chwile później już siedzieliśmy (w sumie 3 osoby) w samochodzie wjeżdżając na autostradę. Niestety nie udało nam się zrealizować celu, w którym się tam wybraliśmy. Mimo to, uważam dzień za udany. W drodze powrotnej nasunęła mi się pewna myśl. Przypomniałem sobie czasy, kiedy chodziłem do podstawówki czy gimnazjum, gdy organizowano jakąś wycieczkę, a ja miałem pewne opory, od moich rodziców słyszałem następujący tekst:

„Jedź, bo nie wiadomo, czy jeszcze będziesz miał okazję w życiu gdzieś pojechać.”

W pewnym momencie poczułem, jakby ktoś uderzył mnie obuchem. Lubię podróżować. A tutaj przez tyle lat, społeczeństwo w którym się wychowywałem, wbijało mi do głowy, że mam tego nie robić. Pytam: dlaczego, skoro lubię to! Mój znajomy opowiedział mi kiedyś taką historię:

„Siedzę sobie z kolegami w barze, ogólnie nie ma co robić. Nagle ktoś mówi – jedźmy do Paryża. Zerwaliśmy się wszyscy i pojechaliśmy.”

Takie działanie najczęściej jest niezrozumiałe dla większości ludzi. Pytają po co tam pojedziesz, skąd weźmiesz pieniądze, czy to się opłaca. Jeżeli masz ochotę, wsiądz w samochód czy pociąg i jedź. Jeżeli nie stać cię, pojedź autostopem. Zrób w końcu coś nieszablonowego. Nie przejmuj się tym, że ludzie uznają Cię za odmieńca. Pamiętaj, że życie szybko mija. Potem możesz tylko żałować, że nie spełniłeś swoich marzeń.

Jakie są wasze opinie na ten temat?

4 thoughts on “Zrób to!

  1. Jako jeden z uczestników powyższego wypadu zdecydowanie namawiam do robienia rzeczy niezaplanowanych, czasem nie do końca przemyślanych, spontanicznych 🙂 Fakt, celu nie osiągnęliśmy, ale za to mieliśmy okazję i czas, aby naprawdę fajnie porozmawiać i co więcej – z tych rozmów zrodził się całkiem ciekawy projekt, którego realizację nieśmiało zapoczątkowaliśmy już na Wrocławskim Starym Mieście 🙂 Ciekawe, jak to zaowocuje w najbliższym czasie 🙂

    Pozdrawiam,
    Alex

  2. Czytając ten artykuł czuję jakbym ja go pisał.Widzę ,że mamy ten sam tok myślenia jak i inni ludzie ,którzy mają otwarty umysł.
    Nie dajmy się wkręcić w szarawe życie ,uznawane za główny cel życiowy przez większość społeczeństwa 🙂 – ale powiedziałem ;p

    (Zapraszam na swoją stronę informacyjno -finansową)

  3. Alex:
    Plany to jedno, teraz trzeba się zmusić, żeby zrobić coś nieszablonowego. Pamiętaj: rób codziennie jedną rzecz, która Cię przeraża. I długo nie zastanawiaj się nad tym. 🙂

    ——

    hiperfinanse.pl:
    Po pierwsze prosiłbym o podpisywanie się poprzez nick lub imię, natomiast link umieścić w odpowiednim miejscu.

    Cieszę się, że jest nas więcej. Oczywiście masz rację, wiele ludzi spędza swoje życie w ciągle tej samej, niezmiennej rzeczywistości, narzekając, jak to w Polsce jest źle i jak bardzo życie ich skrzywdziło.

  4. Pingback: Poznaj Sekret… « Empiryczna Akademia Sukcesu

Skomentuj

